Εκδηλώσεις

“… και οι εκπαιδευτικοί έχουν ψυχή!” – απολογισμός ημερίδας

afisa

Το Σάββατο 13 Απριλίου 2013,

το εθελοντικό

Πρόγραμμα Κοινωνικών Δράσεων

«Γέφυρες Παντού»

του Εργαστηρίου Διερεύνησης Ανθρώπινων Σχέσεων,

σε συνεργασία με το

Κέντρο Συμβουλευτικής Φοιτητών

του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου,

πραγματοποίησαν,

στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο,

ημερίδα με θέμα

«… και ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΧΟΥΝ ΨΥΧΗ!»

 

Α΄ ΜΕΡΟΣ

«Οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν και μοιράζονται τα συναισθήματά τους». Βιωματική προσέγγιση του θέματος της Ημερίδας στην ολομέλεια.

Τη βιωματική προσέγγιση του θέματος σχεδίασε και συντόνισε η  Ρέππα Ειρήνη, Οικογενειακή θεραπεύτρια.

 

Στο πρώτο μέρος οι συμμετέχοντες, με αφορμή ένα τραγούδι και ένα σχετικό βίντεο που προβλήθηκε, μίλησαν για τα συναισθήματά τους και μετά τα μοιράστηκαν σε μικρές ομάδες.

 

Οι εκπαιδευτικοί έχουν ψυχή!  Και, όταν οι ψυχές τους εκφράζονται και συνομιλούν, συνθέτουν κείμενα γεμάτα νόημα και ποίηση, όπως αυτό που σας παραθέτουμε παρακάτω:

 

 

Μακρινό το ταξίδι που τρέφει τα όνειρά μου. Πονάω για ό,τι χάνω, ελπίζω για ότι γεννιέται.

Κάνω το θυμό μου, για όσα συμβαίνουν, τραγούδι για να με κρατά ζωντανό. Κι άλλοτε ακούω στο λαβύρινθο τα πάντα σωπαίνοντας. Μα θέλω χώρο. Για να τραγουδήσω ή να σωπάσω.

Νιώθω να με περιορίζει η ελευθερία μου. Δεν με ξέρω. Δεν ξέρω τις αντιφάσεις μου. Φοβάμαι τη μοναξιά, μα ελπίζω. Προχωρώντας μπροστά πέφτω και ξανασηκώνομαι. Περπατώ ανάμεσα σε εμπόδια, προχωράω κι ας φοβάμαι τα ανθρώπινα, το κενό, τις πίκρες και το άγχος. Πεθαίνω και μεγαλουργώ, χαμογελάω, υπάρχω.

Τα καταφέρνω γιατί ελπίζω, γιατί η ζωή είναι ωραία. Έχει γεύση παλιάς αθωότητας και πείσμα σκληρής ωριμότητας.

Μέσα από τα κάρβουνα μια φωτιά από βλέμματα δίνουν λάμψη στη σκόνη. Ας με προσέξει κάποιος και θα γεννηθώ μέσα απ΄ τις στάχτες μου. Θα ανοίξω χαραμάδες στα όνειρά μου. Εγώ είμαι ο Άγιος και το Θεριό. Το φως και το σκοτάδι. Η ελπίδα και το αδιέξοδο. Η χαρά και η θλίψη. Η μια πλευρά μέσα μου με αγαπά ή άλλη δεν ξέρω. Θα ήθελα όλα να είναι στο φως. Η μια μου κλείνει το μάτι η άλλη με παρακινεί. Μπορώ μόνο να αποδεχτώ αυτό που θέλω να είμαι, αυτό που κρατώ μυστικό.

Μέσα μου ο άνθρωπος ζει. Στο θόρυβο της σιωπής ακούω το παράπονο του παιδιού που ποτέ δεν είδα να βγαίνει από μέσα μου. Ποιος έχτισε μέσα μου κελί;

Είμαι φύλο στον άνεμο που όσο φυσάει με πηγαίνει σε τόπους που δε γνωρίζω.

Αγγίζω τα όριά μου με το συναίσθημα. Δεν είμαι μόνος. Με την αγάπη του άλλου μπορώ να εμπιστεύομαι, να ρισκάρω, να μοιράζω τον πόνο μου και να μικραίνει. Η ψυχούλα μου θέλει να παίξει. Το παιδί στο κλουβί με το φόβο στο βλέμμα ονειροπολεί, επιθυμεί. Κι όσο αυτό επιθυμεί ακόμα, η χαρά της ζωής λούζει στο φως το γνήσιο κομμάτι μου που ρέει, γεύεται, βγάζει ρίζες και ανθίζει.

Και προχωράω μαζί με τις απορίες μου τραγουδώντας. Προχωράω μαζί με τον άλλο που με αγαπά.

(κάντε κλικ για μεγέθυνση)

 

Β΄ ΜΕΡΟΣ

Στα Βιωματικά Εργαστήρια που πραγματοποιήθηκαν στο β΄ μέρος της Ημερίδας, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί, με τη βοήθεια των συντονιστών – επαγγελματιών υγείας, διαπραγματεύτηκαν το θέμα «Αυτογνωσία και Αλληλεπίδραση. Οι μόνες σταθερές σε έναν ασταθή κόσμο».

 

Όλες οι ομάδες που δούλεψαν δημιουργικά στα βιωματικά εργαστήρια μάς παρουσίασαν το αποτέλεσμα της ομαδικής τους εμπειρίας στην μεγάλη ομάδα «ολομέλεια».

Εμείς συνθέσαμε σε ένα κείμενο τα κυριότερα σημεία από αυτά  που είπαν με τη σειρά  τους οι ομάδες. Πρόκειται για  αυθεντικά λόγια που βγήκαν από τη καρδιά όσων συμμετείχαν και  μοιράστηκαν σκέψεις, συναισθήματα, εμπειρίες. 

Το τελικό κείμενο είναι εκπληκτικό γιατί είναι αποτέλεσμα συν-δημιουργίας!  

 

1. 

Είμαστε πολύ πιεσμένοι, κουρασμένοι και πολύ απογοητευμένοι. Στην ομάδα ξεπεράσαμε τους φόβους μας, τη ντροπή να εκτεθούμε, και ανοιχτήκαμε τελικά. Εμπιστευτήκαμε ο ένας τον άλλον, νοιώσαμε χαρά και ανακούφιση. Αλλά ήταν  λίγος ο χρόνος, είμαστε πολύ διψασμένοι για ενθάρρυνση και επαφή. Θέλουμε κι άλλο, να συνεχίσουμε αυτή την επαφή, να μάθουμε να επικοινωνούμε και να φροντίζουμε ο ένας τον άλλον.

 

2. 

Γιατί νοιώθω μόνος, πολύ μόνος. Είναι κανείς εδώ, με ακούει κανείς; Ήθελα μια αγκαλιά, ένα μπράβο, ένα ευχαριστώ, μόνο αυτό θα ήθελα. Μας ζητάνε πολλά, σα να ’μαστε μικροί θεοί. Πώς να τα βγάλεις πέρα; ΑΓΧΟΣ, ΠΙΕΣΗ, ΘΥΜΟΣ! Το μόνο εργαλείο είναι ο εαυτός μας. Τα συναισθήματα! Να αφυπνιστούμε και να αφυπνίσουμε τους γύρω μας. Αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να ξανακερδίσουμε τον αυτοσεβασμό μας, το κουράγιο μας και την αυτοπεποίθηση μας. Κάτι άρχισε να συμβαίνει εδώ μαζί σου σήμερα συνάδελφε, ήσουν εδώ, μια παρεούλα, μια κουβέντα, ένα χαμόγελο, και ότι μοιάζουμε, περνάμε τα ίδια – να, αυτό με ξαλάφρωσε και με έκανε να νοιώσω ότι δεν είμαι εγώ ανίκανος, και άλλοι νιώθουν έτσι. Ο καθένας μέσα του το παλεύει μόνος του. Θα πρέπει να αφεθούμε να ωριμάσουμε, να γρατσουνιστούμε και να πάρουμε την ατομική μας ευθύνη. Δεν μας φταίνε για όλα οι άλλοι! Χρειαζόμαστε έναν οδηγό επιβίωσης μέσα στο ρόλο μας. Μου χρειάζεται ένα χαμόγελο, αισιοδοξία και συναίσθημα, αυτό που κινεί τα νήματα στο κόσμο.

 

(κάντε κλικ για μεγέθυνση)

 

 

 

Συζήτηση

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Υποβολη σχολιου

Εργαστηριο Διερευνησης Ανθρωπινων Σχεσεων:

Κονίτσης 33, Μαρούσι, Τ.Κ.:15125
Τηλ.: 210 8063665, 210 6129290
Fax: 210 8062113
Ε-mail: info@ergastirio.eu
Website: http://www.ergastirio.eu

E-mail επικοινωνίας για το Πρόγραμμα Κοινωνικών Δράσεων: pkd@ergastirio.eu

μερικες… γεφυρες ακομα:

ΑΡΧΕΙΟ ~ οι δημοσιευσεις του blog ανα ημερομηνια:

ΑΡΧΕΙΟ ~ οι δημοσιευσεις του blog ανα κατηγορια:

Δημοφιλη κλικ:

Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για τις νέες δημοσιεύσεις του blog, συμπληρώστε το e-mail σας παρακάτω και πατήστε 'Εγγραφή'

Επισκεπτες

  • 20,026 hits
